numer ilustruje: Katarzyna Lipecka
collage w numerze: Marek Brzeziński
spis treści:
Virginia Woolf:
Magdalena Gałkowska, Dziennik XI
Andrzej Turczyński, Fenomena
Paweł Batory, W poszukiwaniu własnego głosu. O debiutanckiej powieści Virginii Woolf
Karol Samsel, Miss Eyre, Miss Dalloway. Virginia Woolf i zniszczenie wyobraźni metonimicznej
Marek Brzeziński, Najprościej byłoby wyjść na szosę… jeszcze raz
Krystyna Sakowicz, Z księgi wielkich zniknięć
Dorota Sech, Życiorysy wyobrażone. Zwielokrotnienie istnienia ludzi i przedmiotów w opowiadaniach Virginii Woolf
Miłka O. Malzahn, Spotkałam panią Dalloway i…
Agata Balsamo, Z perspektywy Virginii Woolf, czyli przemierzając przestrzenie Poniedziałku lub wtorku
Marek Brzeziński, Zawsze było: Virginia i Leonard, Leonard i Virginia, i nikt zbyt wiele o nim nie wiedział…
Damian Romaniak, Czy kino nadal boi się Virginii Woolf? Dwanaście lat po premierze ,,The Hours” Stephena Daldry’ego
proza:
Robert Louis Stevenson, Pochwała próżniaków
Joanna Lech, To, co zostaje z marzeń żołnierzy
poezja:
Anna Frajlich, Nagrobek, *** (Już wiem…)
Samantha Kitsch, staje na rękach/piorun, głupstwa, konfiskata konfetti
proza:
Ninette Nerval, Spassverderber (fragment)
Elżbieta Stankiewicz-Daleszyńska, Trattoria „siedem światów”
poezja:
Wojciech Stamm, Einen Kugelschreiber Haette ich gern!
Adam Wiedemann, Metro na Żerań
epistoły:
Henryk Bereza, Listy do poetów: do Adama Wiedemanna (2)
dziennik:
Maciej Cisło, Błędnik. Ciąg dalszy
z Kijowa:
Łeś Bełej, Ukraina, Majdan, Sztuka
z Londynu:
Noil Branc, Koncert Życzeń z Dorotą
sztuki plastyczne i architektura:
13 Muz
Trafostacja Sztuki
Piotr Głowacki, Catharsis. Katarzyna Lipecka, rzeźbiarka
krytyka literacka:
Grzegorz Pertek, Multiwersalna Homepage Boga (Dariusz Muszer, Hompage Boga)
Leszek Engelking, Łatwo usłyszeć, trudno odczytać (J.L. Hart, Oddech i pył)
Paweł Orzeł, Celnie o Afryce bez Afryki (Michał Chojecki, A New Map of Africa (from the latest authorities))
Maciej Pieczyński, Jak zatruto rosyjską błękitną krew (Douglas Smith, Skazani. Ostatnie dni rosyjskiej arystokracji)
Joanna Bierejszyk, Śmierci zagrać na nosie (Waldemar Bawołek, Humoreska)
Justyna Kasperek, Okolice znaczeń (Grzegorz Wróblewski, Wanna Hansenów)
Małgorzata Stadnik, Prywatne – publiczne – artystyczne. Erotyczne wyznania młodej malarki (Karolina Kułakowska, Puste muzea)
Agnieszka Kosmecka, Kilkanaście scen z życia (Lech M. Jakób, Ciemna materia)
Marek Olszewski, W smudze, w powidoku (Krzysztof Karasek, Słoneczna balia dzieciństwa)
Wiktoria Klera, O ile cokolwiek można powiedzieć o wszystkim (Mariusz Grzebalski, W innych okolicznościach)
Józef Krzyżanowski, Odzieranie osobowości (Marian Pilot, Osobnik)
Maja Staśko, Rzeczywiste i nierzeczywiste staje się jednym ciałem (Andrzej Turczyński, Bruliony Starej Ziemi)
Agnieszka Polachowska, Utarte ścieżki historii (Marcin Wolski, Jedna przegrana bitwa)
Leszek Szaruga, Pro / za i przeciw. 2 (Oksana Zabużko, Iza Chruślińska, Ukraiński palimpsest)
Paweł Orzeł, Przed wojną: Monstrualna ruina książki (Karol Irzykowski, Pałuba. Sny Maryi Dunin)
nadesłano
komiks:
Marcin Bałczewski, Pamiętnik z burdeli (Chester Brown, Na własny koszt. Komiksowy pamiętnik bywalca burdeli)
Krzysztof Lichtblau, Uciec od Auschwitz (Jérémie Dres, Nie pojedziemy zobaczyć Auschwitz)
muzyka:
Monika Petryczko, Organiczne dźwięki, ukryta melodia (Jon Hopkins, Immunity)
Monika Petryczko, Recycling muzyczny vs autorskie produkcje, czyli o tym, jak Chet Faker urzeka w każdej postaci (Chet Faker, Built on Glass)
Are you a rebel? Z Irinel Anghel rozmawia Tadeusz Hnat
stałe felietony:
„szpargalia odzyskana” – Paweł Dunin-Wąsowicz, Tajemnica Don Pedro
„poza mainstreamem” – Izabela Fietkiewicz-Paszek, Weronika Górska. Wnikliwie, uważnie, cierpliwie
„w swoim tempie” – Krzysztof Hoffmann, Przed książką
„dlaczego nie jestem malarzem” – Małgorzata Południak, Istnienie bez istnienia
„bez przesady” – Edward Balcerzan, Bukom buki
VI Ogólnopolski Konkurs Poetycki „Refleksy”
numer można kupić tu: www.wforma.eu
numer jest dostępny jako e-book w formacie pdf oraz jako e-book on-line (www.ibuk.pl)
publikacja ukazała się dzięki współfinansowaniu ze środków Miasta Szczecin oraz wsparciu Stowarzyszenia Gmin Polskich Euroregionu Pomerania; dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego